Hoodin AB

Logo GWS
GWS Production AB
Jan 12, 2017
Logo Idogen
Idogen AB
Jan 12, 2017

Hoodin AB

Logo Hoodin

Hoodin AB

Hoodin AB erbjuder, med sin tjänst Hoodin Smart Content Curator, företag och organisationer en unik förmåga att hitta, hämta in och förädla digitalt innehåll. Content Curation [ Svenska; Innehållsförädling ] har de senaste åren vuxit till en miljardindustri och Hoodin har som mål att bli det ledande företaget.

Företag som Buzzfeed, Huffington Post men även svenska Prisjakt eller Lajkat använder sig av Content Curation för att skapa innehållsrika och relevanta kanaler. Främst har det varit medieföretag som använt tekniken, men vi ser ett betydligt större och bredare applikationsområde, förklarar grundaren Marcus Emne. Ta till exempel hela destinationsindustrin, de spenderar idag mycket tid och pengar på att uppdatera besöksmåls öppettider, vilka evenemang som händer m.m. Dels kan vi automatisera den delen, dels kan vi hitta annat relevant innehåll som är användbart för marknadsföring av destinationen. Alla företag som vill skapa nischade smarta kanaler kring en produkt, en tjänst, ett område eller en livsstil är våra kunder.

Hoodin grundades 2013 och till en början med fokus på hyperlokalt medie. I slutet av 2014 valdes Hoodin ut som en av världens mest lovande företag av medieföretaget Red Herring. Samma redaktörer var bland de första med att lyfta fram företag som Facebook, Twitter, Google, Skype, YouTube och Spotify.

Under 2015 har Hoodin stått som leverantör av uppmärksammade digitala kanaler för bl a Malmöfestivalen, Load Insight, Lunds Tekniska Högskola, HittaHem m. fl.

Facebook: http://on.fb.me/1PrZxzN
LinkedIn: http://bit.ly/1JbSImy
Twitter: @HoodinSverige

Hoodin AB
Djäknegatan 9
211 35 Malmö
info@hoodin.com